Osteopathie bij Volwassenen

Osteopathie bij Chronische en acute klachten of SOLK

osteopathie bij volwassenen

Osteopathie kan bij een groot scala aan klachten een oplossing bieden. Dat komt omdat osteopathie, bij de speurtocht naar de oorzaak van de klachten, het hele lichaam betrekt. Daarnaast houdt osteopathie zich specifiek bezig met het vrijmaken van het herstelvermogen.

Osteopathie zoekt naar bewegingsverlies van organen of stukturen. Bewegingsverlies van een orgaan of stuctuur leidt tot een verslechtering van de doorbloeding, bezenuwing of lymfeafvloed van een bepaald gebied, orgaan of structuur. Dit leidt tot pijn, ontstekingen of verslechtering van de functie van dat orgaan of die structuur.

Omdat alle organen in wezen van elkaar afhankelijk zijn leidt funtieverlies van een orgaan tot allerlei problemen elders in het lichaam.

Op die manier kunnen symptomen zich heel ergens anders presenteren dan waar het eigenlijke probleem zit. Met name hierdoor is osteopathie een interessante optie voor mensen met SOLK.

Wat doet een osteopaat

Osteopathie richt zich op het oplossen van bewegingsverlies van organen en structuren (zoals bindweefselstructuren). Met zijn handen maakt een osteopaat de organen en strukturen los waardoor de doorbloeding, bezenuwing en normale functie hersteld.

Wat mag u van osteopathie verwachten

Osteopathie is in de meeste gevallen instaat om snel resultaat te bieden.Osteopathie is echter geen pil die van het ene op het andere moment de symptomen onderdrukt. Herstel kost wat tijd, denk aan de snee in uw vinger. Meestal voelt u zich na een behandeling gelijk een stuk beter, maar het echte herstel vindt in de periode tussen twee behandelingen plaats. De klachten zullen geleidelijk steeds minder worden.

Zeker als de algemene gezondheidstoestand wat minder is, kost herstel wat meer tijd. Daarentegen verbeterd, door de behandeling, nu juist die algemene gezondheidstoestand sterk.

Bij osteopathie is, in tegenstelling tot medicatie, het resultaat gebaseerd op een daadwerkelijke aanpak van de oorzaak en het resultaat meestal blijvend is. Ook als de behandeling stopt.

Wanneer gaat u naar een osteopaat

De meeste mensen die een osteopaat bezoeken hebben al een heel medisch en paramedisch traject achter de rug, zonder resultaat.
Osteopathie pakt het probleem aan de bron aan en werkt daardoor snel en effectief.

Met andere woorden, als niets anders helpt is het tijd voor een osteopaat

Door osteopathie te Behandelen Klachten

Bij de onderstaande klachten en meer is osteopathie effectief:

• Onbegrepen buikpijn en andere buikklachten.
  • Chronische rugpijn, nekpijn, schouderpijn of pijn in armen en benen.
  • Onbegrepen chronische hoofdpijnen en migraine.
  • Vermoeidheidsklachten (CVS, Burnout).
  • Psycho-somatische klachten.
  • Arbeidsgerelateerde klachten (R.S.I)
  • SOLK

Osteopathie en Wetenschap

Het effect van osteopathie is in een groot aantal studies aangetoont. Zie hieronder links naar twee hiervan

Osteopathie bij rugklachten en diabetes

Osteopathie bij chronische rugpijn

Klik op Halaxy (voorheen Healthkit):

Oriënterend consult

Ik was de eerste osteopaat in Haarlem die een kostenloze en vrijblijvende mogelijkheid had om kennis te maken met osteopathie. Eerst was daar het inloop-vragenuur, en sinds 2012 heb ik het oriënterend consult. Dit is kostenloos en vrijblijvend.

Ik kan u hier met een aantal testen inzicht geven over hoe ik als osteopaat uw klachten kan verhelpen.

Heeft u er vervolgens vertrouwen in? Dan kunnen we een aparte afspraak maken voor een behandeling.

De oriënterende consulten vinden uitsluitend plaats op de praktijk aan de Ramplaan 36 in Haarlem

Bel Direct