Osteopathie bij hoofdpijn en Migraine

Osteopathie en hoofdpijn

osteopathie bij migraine, haarlem

Hoofdpijn is vervelend, zeker als het frequent optredende hoofdpijn is. Migraine is een regelrechte ramp, met soms ernstige sociaal- economische consequenties tot gevolg.

Lijders aan ernstige migraine sluiten zichzelf, ondanks zware medicatie, soms dagenlang op in een donkere ruimte en velen niet het minste licht of geluid. Werk of school lijdt ernstig onder de aandoening en ook familieleden worden in alle opzichten beïvloed door de kwaal van hun huisgenoot.

Migraine is, medisch gezien, nog steeds grotendeels een onbegrepen klacht, maar dat komt deels doordat er te lokaal gekeken wordt naar de oorzaak van de migraine.

De osteopathie plaatst de migraineklachten in een breed anatomisch, fysiologisch en neurologisch kader, en gaat door het hele lichaam op zoek naar de oorzaak van de individuele hoofdpijnklachten.

Vaak spelen hormonale regulatieproblemen een rol, en door de beweeglijkheid te herstellen van de betrokken organen lossen die problemen op.

Lokale en minder lokale doorbloedingsproblemen worden aangepakt en psychosociale aspecten krijgen eveneens de nodige aandacht.

Een brede aanpak dus, dat een serieuze aanvulling vormt op het regulier medisch beleid. Bovendien is osteopathie, doordat het geen medicijnen gebruikt, chemisch niet belastend en heeft het geen bijwerkingen.

Bel voor een kostenloos en vrijblijvend orïenterend consult, of boek gelijk een afspraak

bel voor een afspraak

Boek een afspraak in mijn agenda

Wetenschap

Verscheidene onderzoeken tonen aan dat osteopathie helpt bij hoofdpijn en migraine.

Osteopathie is veilig en gebruikt geen apparaten of medicijnen

Osteopathie bij hoofdpijn